Oskarshamn - Växjö!?!

Idag har jag haft en såndär lite halvdålig dag då jag har kännt att den där planen om att flytta till Växjö faktiskt skulle kunna få ta och hända nu, just idag.

Jag har ju jobb här i O-hamn så att jag klarar mig, men jag vill faktiskt MER än bara klara mig...jag vill veta att jag har garanterat jobb i framtiden, och jag har ingen lust att sitta och "söka" jobb när det inte finns några lediga i denna staden.

Som personlig assistent har jag nu liksom bara tur om den andra personalen blir sjuk eller ska ha semester, och vad ger 2-4 veckor mig?? När jag sen skall gå och stämpla och jobba en enstaka dag igen till nästa semester?
Och snälla... 97 kr i timmen?? FÖR FAN!! Hade ju för fan över 100 kr i timmen hemma i Skåne och nu ska man jobba ihjäl sig för ingenting?? Eftersom det bara är dagturer där, så får man ju inte ens ihop några OB timmar!

Och Tholmarks trivs jag ju bra på, men det är inget ställe jag sitter säkert på heller, för helt plötsligt kanske det inte går så bra för dom och vad ska jag då där och göra?
Men där har jag ju bra betalt iaf :)

Nej så jag sökte faktiskt in till Vården i Växjö idag inför sommaren, för att det känns som att sommarjobb är det bästa sättet att visa vad man går för, och trivs man bra och dom trivs bra med dig så brukar man ju oftast få stanna kvar som timanställd, vilket senare kan leda till länge anställning.

Plus att bor man i Växjö kan man mycket lättare när som hellst åka ner till Skåne för att hläsa på, utan att behöva åka denna förbannade bussen härifrån i 1.5 - 2 timmar, för att sen åka tåg igen i 2 timmar :S
Känns som man har lite bättre pendlings möjligheter därifrån lite överallt!

FRUSTRATION!


Kommentarer
Postat av: sofia

Det kommer ordna sig gumman ska du se

2010-01-20 @ 05:15:48
URL: http://jippssan.lucasarts.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0