En chansning som satt som ett skott :)

Ja efter att ha gått runt och funderat över hur länge jag egentligen kommer att kunna jobba i verkstaden så fick jag svar igår.

Min chef i verkstaden sa till mig (som jag själv också tyckte) att till sommaren kommer jag ha stor mage och det är inte så himla bra att jobba med tunga lyft, damm och stress då. Vem vet om man skulle råka illa ut på jobbet liskom.

Så med snabba ryck ringde jag till mitt andra jobb (personlig assistent) och undrade om någon redan va satt på jobbet ute hos brukaren jag är mest hos. Ja det var ju en tjej som skulle gå i sommar, men det var ändå upp till brukaren att välja.
Så igår fick jag ett mail att jobbet är mitt..Tjohoo. Kommer jobba dagar för en och nätter för den andra.

Så det var ju skönt att sommaren blev räddad.

Och Älsklingen har också fått jobb i sommar som personlig assistent på sitt gamla jobb, och går det bra så kommer dom vilja ha honom i höst med :)

Och efter att bebisen har kommit i vinter så ska jag se över att börja plugga till personlig assistent, vilket gör att min lön kommer att höjsar rätt så mycket mer.
Det är en kurs på ett år, och rätt mycket arbete hemma och ute på praktik, så det ska jag nog kunna fixa.

Idag är det helgdag och verkstaden har stängt, så jag jobbar som personlig assistent idag. Har jobbar morgonpasset 7.30-10.30 och är nu hemma på rast.
Älsklingen är och tränar men skall i vilken sekund som helst dyka in genom dörren och ge mig en puss :)

Sen är det jobb igen 13.30-17.30, ett lugnt pass. Ska se om jag hittar nån film jag kan ta med mig som vi kan se på.

Helgen blir lugn med film och mys, och på söndag fyller jag 26 kärring år. Ska se om vi kanske drar ut och äter i helgen eller nåt, för sen jobbar jag på söndag.

Nej det var allt för idag, eller just nu iallafall.

Ha en kanon dag, och släng på er regnkläder.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: sofia

Låter jätte bra gumman. Se det löste sig ju :) Slipper du fundera över hur du ska göra med jobben. Kram och lycka till

2010-05-13 @ 13:14:10
URL: http://jippssan.lucasarts.se/
Postat av: jessica

Ja allt löser sig, men man vet ju aldrig :) Tack gumman

2010-05-13 @ 17:49:16
URL: http://jessicaranta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0