Första besöket hos barnmorskan

Igår var jag och Älsklingen på vårt första besök hos Barnmorskan. Hon var jättetrevlig och inte alls så stel som hon såg ut :)
Det var bara ett litet samtal angående kost och hälsa, och när vi var klara så fick vi tid för inskrivningen och tid till en NUPP undersökning.
Dessa två undersökningar kommer att ske i början av juni.

Haha berättade hon om olika läkare osv som fanns till hands hos dom om man ville ha kontakt med någon osv. Och sen ska jag själv bestämma om jag vill föda i Kalmar eller Västervik.
Haha jahaaa...10 mil till Kalmar liksom :P Jag dog.
Fast det är inte så långt till västervik så jag får ju välja det.
Förlossningsavdelningen här i Oskarshamn hade tydligen lagts ner för flera år sen.

Men men det får lösas med någon som får köra oss när det är dax :)

Och sen frågade hon hur jag mådde osv...jag var ju inne i den värsta perioden nu, men jag sa som det var: Jag mår lite illa på morgonen bara o kräker ibland, men den är det inte så mycket mer.
Vad skönt sa hon, då blir det inte värre för dig heller för då hade du mått skit redan nu.
Så jag kan räkna med mina arga hormoner och min trötthet några veckor till, eller iaf maj månad ut, sen kommer det att avta.
Det är väl tröttheten som e dryg för jag känner mig tråkig och sen att jag blir ARG hela jävla tiden för minsta lilla haha...stackars Älskling <3

Nu längtar jag bara till Ultraljudet...ska bli spännande att få se det lilla livet :)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: sofia

Vad mysigt att du inte kommer må sämre än såhär i alla fall :) Kram

2010-05-05 @ 19:18:25
URL: http://jippssan.lucasarts.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0