För er där hemma:

Ska ta och berätta för er om denna lilla hålan vi bor i.
För mig känns det skönt att få ha kommit bort från Skåne och all dess kriminalitet och skit. Jag saknar våra familjer och våra vänner, men vissa saknas inte alls!
Trivs bra här uppe då det är lugnt och skönt. Vårt barn kommer att få en myckt lugnare uppväxt än vad han hade fått i SKåne. Jag hade aldrig släppt ut honom på stan där dom skjuter varandra som vardags mat.

MEN: För det första är Oskarshamn så jävla långt bort från allt. Växjö hade varit närmare hem när man ska hälsa på. Men men körkort skall ordnas, så det löser sig på det viset.
DOCK så är Oskarshamnare redan uppvuxna med varandra och det känns lite som "incest incest familjefest"
Du är välkommen på festen OM du bjuder in dig själv. Dom är rädda för att träffa nya människor och öppnar sig inte helt för en så man tröttnar efter ett tag då det inte bjuds på sig själv.
Fick höra av ett Skånskt par från Möllan som också bor här...dom sa: Det tar SÅÅ lång tid att känna sig hemma här. Du måste hela tiden bjuda in dig själv på fester, fika med mera. Ingen bjuder dig om du inte frågar själv, för dom har redan sina kompisar.
OCH SÅ ÄR FALLET!!

Icsh... inte alls som i Skåne. Där kan man ta med sig en ny vän från en annan stan och denna människa kan känna sig som en i gänget direkt.
Saknar mina RIKTIGA vänner ibland, men så fort vi kommit tillrätta med bebisen så ska vi åka ner och hälsa på :)

Så flyttar du till Oskarshamn så förvänta dig aldrig att känna dig bjuden på något. DU ska hela tiden bjuda på dig själv och efter ett tag tröttnar man.
JAG ÄLSKAR att komma med ideér, hitta på saker med mera, men inte fan är det kul när man ska göra det själv alltid?? Nej icke sa Nicke.

Japp så var det med det!!

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: sofia

tkr ni ska flytta till växjö så det blir enklare att hälsa på min lilla brorson i framtiden (L)

2010-10-18 @ 14:24:24
URL: http://fiiiijaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0