Sömnsvårigheter.

God morgon, eller god förmiddag ska jag väl skriva nu. Har varit uppe ett tag nu och druckit mitt morgon kaffe.
Har startat en BRA rutin där jag äter en mindre frulle bestående av en tallrik yoghurt och en macka direkt när jag vaknar. Mest för bebisens skull men också för mig.
Har aldrig kunnat äta direkt när jag vaknar, men känner att jag vill inte dricka kaffe direkt när jag vaknar.

Veckorna susar förbi som om dom inte fanns längre och idag går jag redan in i vecka 30... så nu är det alltså endast 10 veckor kvar. Känns långt till jul, men 10 veckor går snabbt. Jisses!

Inatt hade jag riktigt svårt för att sova. Vi la och såg på TV i sängen och jag var rätt så trött, men så fort lampan släcktes så gick hjärnan på högvarv. Det är fett drygt att inte kunna sova om nätterna.
Fick panik i nacken med, och känner att ingen kudde är skön att ligga på längre.

Har varit lite fram och tillbaka med sömnsvårigheterna ett tag, men vissa nätter går jättebra (förutom att jag kissar varje timme ungefär)
Men det stör mig inte så länge jag somnar om igen.

Men inatt var det fan drygt.
Jag blev så himla frustrerad så jag gick upp och stor tjöt...satte mig vid datorn ett tag och bara grät. Panik liksom.
Men jag somnade senare och har sovit gott, även fast jag varot på toa ett par gånger.

Kisseriet bryr jag mig inte så mycket om, men det är känslan av att ligga vaken på helvarv som är jobbig. Känns som att någon tryckt i en massa uppåt tjack eller något...det GÅR BARA INTE ATT SOMNA! Usch!!

Här i stan har vi ett gravid café varje tisdag som man kan gå och träffa andra gravida kvnnor på och ta en fika. Jag har inte varit där än, men tänkte faktidkt gå dit idag med grannen som skall föda en månad innan mig :)

Nä, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ta mig en dusch.

Lägger in en bild på mig mage och lite info om vecka 30:



Kommentarer
Postat av: Alec

Grattis grattis till pojken :)

Såg de på din andra blogg!! Önskar dig all lycka! Kram

2010-10-05 @ 12:47:28
URL: http://Dhanez.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0