Söndag, regninga söndag.

Vaknade halv 6 imorse då Älsklingens klocka ringde. Han är rätt så grym på att Snooza ett tag så jag hann ju piggna till där ett tag. Sa till honom att stiga upp och fick svaret: Lätt för dig att säga. Haha tror han var ganska trött.
Så nu är han iväg och jobbar extra och jag sitter här med mitt förmiddags kaffe och tittar ut på regnet.

Igår hade vi två vänner på besök. Killen fyllde 20 år så vi bjöd på middag :) Lagade "Söndags-stek", potatis, morötter, brysselkål, hemmalagad brunsås och svartvinbärsgelé :)
Blev vars en öl till grabbarna medans jag och Tina smuttade på Cola.
Gick upp en runda på 12:an för att födelsedags-grisen skulle spela lite på maskinerna, men det var upptaget av några gubbar som satt och skrev ut kvitto efter kvitto :P Tur i spel hade han ena igår iallafall...

Sen stack jag och Älsklingen hem och deckade.

Blir en mys söndag idag hemma med mitt hjärta... nästa vecka har vi fullt upp med massa ärenden.
Syntest för honom på tisdag (till linser), besök hos BM på onsdag morgon för mig, och sen på eftermiddagen ska vi på första mötet på föräldragruppen, och sen på torsdag ska vi på informationsmöte på försäkringskassan angående föräldrapenning. Bokade in oss på det eftersom man fattar hälften av vad som skall göras eller hur man skall gå till väga.
Sen ska jag räkna ut hur många dagar jag skall ta i veckan och skicka in det till dom.

Var på Ica maxi igår och FY FAN vad folk där va. Dom hade massa stånd utanför med Halloween saker och jul-grejer, sen bjöd dom på massa mat. Kändes som man gick på Ullared ungefär :P
Men fick en sådan jul-känsla och kände att nu är det inte långt kvar till jul och tills vår lille pojke kommer :D

Mamma ska komma upp i början av December och sköta om mig :P haha
Hon ska vara här och hjälpa till med hunden med mera och det ska blir skönt med lite sällskap om dagarna. Och så har vi ju någon som tar hand om hunden då vi åker in till förlossningen :)
Sen såfort vi kommit till rätta och känner att vi är pigga nog så skall vi åka ner till våra familjer i Skåne och hälsa på med den lille så att han får träffa sin släkt.
Blir någon gång nästa år. (oj lät länge tills dess, men det är det ju inte)
Nytt år, nya tag och en ny liten familj <3 Åh vad jag längtar!!

Puss och kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0