Vilken lättnad...

För ett tag sen tog jag och Älsklingen ett lån för att betala av småkrediter, men vad vi inte tänkte på var den skyhöga räntan som tillkom.
Vi blev bara så penga kåta så vi tackade JA, och nu har vi suttit och betalat ränta på ränta och inte kommit nånvart.

Men IDAG betalades det lånet av, samt lite småkrediter som Älsklingen haft, och det känns som att en börda släppt från ens axlar.
Nu börjar allt gå på rätt håll och det finns lite kvar att betala av, men månadskostnaden har ju sjunkit rejält, så nu kan man betala av mer på de andra, och snart är alla skulder väck.
Där är nåt lite större kvar, men jag ska ta ett lån PÅ BANKEN när jag börjat jobba igen i Skåne...UTAN SKYHÖG ränta...sen är Älsklingen också fri från skiten.

Enligt MIG ska man inte få ta abonemang på mobiler, datorer med mera när man är 18 år.
Vem tänker ekonomiskt då?
Visst finns det dom som gör det, men kolla så många i detta avlånga land som sitter i någon sorts skit-sits pga av något så litet och dumt egentligen.
Sen kan man ej betala och skulderna bara blir högre och högre.

Men NU är vi på rätt spår iaf, och även om jag har fått ge upp min kära Iphone så har jag ett leende på mina läppar.

Ska nog köpa en HTC Desire av en kompis idag... har ju min gamla söndriga silvertejpade telefon just nu (som bara är igång när den känner för det)
Och så har jag ju nyss startat ett abonemang (till Iphonen) där jag surfar, ringer och skickar mms/sms HUR MYCKET JAG VILL för 689 kr, så någon surf mobil bill jag ha så man kan utnyttja abonemanget...annars är det ju sura pengar som går varje månad där med.

Surt att pengarna typ är slut, men FAN VAD SKÖNT att slippa se dom jävla räkningarna. Skulder gör en galen och tillslut orkar man ju inte mer. Men nu så...

Nu ska jag göra mig klar för att åka in till stan och kolla på ett sällskapsspel som verkas skitkul: HELT HYSTERISKT heter det.
Info om det:

HELT HYSTERISKT!

En spelare får ett hemligt ord, t ex badboll.
Nu ska du, samtidigt som du är under TVÅNG
försöka lista ut det hemliga ordet. Till din hjälp
finns det frågor på spelplanen som t.ex storlek, 
ljud, doft etc. 
TVÅNG kan vara: att tala med finsk brytning, 
inleda varje mening med "visserligen är
jag en idiot men..." eller att hela tiden hålla ett
finger på din näsa eller...
Ofta gäller flera TVÅNG samtidigt! 
Som du förstår blir det inte bara roligt - det blir 
hysteriskt roligt!




Trevlig helg på er alla!!


Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0