Avreagera mig??

Hej hopp denna torsdag kväll.
Hur har min vecka sett ut och hur kommer den att fortsätta?
Jo, jag har jobbat och stått i på mitt jobb som jag faktiskt tycker väldans bra om. Säger detta igen men jag har ett helt gäng underbara arbetskamrater.
Jobbar min sista dag för denna vecka imorgon...ett pass 7-12 *yeei* sen bär det av mot Malmö och IKEA!

Skulle köpt ett nytt köksbord med men hade ett 6-manna bord på jobb som inte användes så det tog jag och köpte till oss för en rimlig slant (läs billig) :)
Ska slipa upp det lite och lacka om sen blir det kanoners!

Sen har jag en annan glad nyhet att skriva om:
Mina två vänner Tina och Robin i Oskarshamn fick en flicka imorse :D Jaaa så glad jag är för deras skull, och skulle faktiskt önskat att jag bodde där igen, men bara för en liten stund. En såndär klämma-och-gosa-med-en-nyfödd-stund.
Pratade med Tina för en stund sen och allt var bra med dom.
Önskar er all lycka i framtiden mina vänner.

BTW (jaa, med STORA bokstäver...här kommer avreageringen!!
FY FAN, vad jag stör mig på "vänner" som ALLTID ska vara bättre än alla andra.
Köper du en kamera för 5000kr, så ska eller har dom köpt en för 20.000kr.
Köper du en 42 tums TV, så har dom en 50 tums...
"VI VI VI, är det enda som hörs ur deras käftar och man blir ju bara för JÄVLA trött!
En "vän" för mig är GULD värd med eller utan pengar. (inte för att dessa vänner har pengar, för de har egentligen inte det...tacka GUD för avbetalningar eller??) (Skryt då inte om vad ni HAR, för dom sakera är inte era)
Köp gärna vad ni vill, och hur ni vill, men SKRYT INTE!
Ni är inte mer värda för det... folk stör sig bara.
En vän för mig, det är hon eller han som uppskattar mig för den JAG är, och jag gör detsamma tillbaks.
Dom kan umgås utan att sitta och skryta om deras DYRA lägenhet...deras DYRA tv, deras SVIIINDYRA mobiltelefoner osv osv.
Jag uppskattar hellre en kall kopp kaffe och prat om ingenting...skratt skoj och ja ni vet: UMGÅS!

Varför köpa, hyra och avbetala dyra saker bara för att tro att man klättrar upp på högsta trappsteget hos folk?
När man egentligen inte har råd.
Det materiella är inte allting, familj, kärlek och att ni finns hos mig är det enda jag bryr mig och, och det är DOM vännerna som står HÖGST upp på min stege!! (vad ger era dyra saker mig liksom) HA...blää.

Kärlek till er!

Kommentarer
Postat av: sofié

så jävla bra skrivit, du har helt rätt. Många skryter om deras grejer som dom inte änns äger..sin feta bil..visst är den fet men är den betald eller kredit... Min sambo brukar säga "jag har ju inte så fet bil o de fett över huvudtaget" NÄHÄ men för mig spelar de ingen roll, du hade gärna fått bo i ett tält o äga en cykel, svara jag han. Allting måste inte krettsa kring vad man har lån som ägo. :)

2011-07-15 @ 02:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0