Pasta med lax

Idag provade jag något nytt till middag. Vi hade två bitar laxfilé hemma och det kändes så fjuttigt.
Så jag provade dethär:

Laxfilé
En klick crème fraiche (ca. 1 dl)
Grädde
Broccoli
Pulver från hollandaise sås
En halv fiskbuljong
Citron peppar och citronsaft

Kokade upp broccoli.
Jag stekte laxen som jag skurit i små bitar. Sen klickade jag i crème fraiche, hällde på lite grädde och lät koka upp lite.
Sen rörde jag ner pulver från en påse hollandaise sås efter smak!
Kryddade med en halv tärning fiskbuljong, citronpeppar, citronsaft och lite salt. Sen rörde jag ner lagom med broccoli.
Serverade med pasta :))

Det var uppskattat av både unge och gubbe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0