Host och harkel

Ja då hade vi ännu en vecka framför oss och den förra är som bort blåst med vintervinden..
Nu känns det som att dagarna mot BF närmar sig med stormsteg, samtidigt som längtan efter den lilla är så stor så att det känns så långt bort.
Men idag är det 14 dagar kvar...JA ENDAST 2 VECKOR KVAR TILL BF.

Tiden har gått förjävla snabbt tycker jag och jag har faktiskt mått hur bra som helst genom hela graviditeten än så länge iallafall.
Det var hormonerna som spökade i början och jag var en riktigt sur fitta rent ut sagt haha... stackars Älskling!
Hade lite ont i ryggen nu i slutet för jag gjorde så mycket saker hemma...städade, diskade, gick ut med hunden med mera, men det har också avtagit nu när mamma kommit hit för att hjälpa mig!
Hon har redan varit här i 2 veckor och det känns inte så... som sagt, tiden bara rinner iväg.

Nu är väntan på den lilla bebisen lite jobbig...det är ju som sagt 2 veckor kvar till BF...känns så nära men ändå långt bort.
Det kan liksom hända när som helst, och jag kan även gå över tiden. Det är det som är jobbigt nu...NÄR KOMMER DU?

Lättare hade det varit om man succesivt började få lite värkar i slutet som liksom blev intensivare hela tiden...så att man liksom visste att: Nu är det slutet och nu börjar jag få mer och mer ont för varje dag som går...så nu är det snart dax...
Men jag känner ingenting...bara att han har det VÄLDIGT trångt där inne i magen :)

Men men, han kommer när han är redo och vi väntar med öppna armar!
Och han har en STOR släkt i Skåne som också har armarna öppna, det vet jag, så det ska bli SÅ KUL att få åka ner till allihopa när vi orkar och har tid. Saknar våra familjer och vänner.

Tråkigt för den lilla sparveln att hela hans släkt bor nere i Skåne, men det kommer vi att lösa med mycket besök och dom är välkomna upp.
Vet själv hur tråkigt det var för mig som liten (och även nu ibland) att ha hela min släkt i Finland. Man var ju kanske där bara en gång om året vilket kunde vara lite tråkigt.

Min förkylning börjar släppa nu, men får fortfarande använda nässpray för att kunna andas, och hostan sitter kvar...men jag känner mig iallafall piggare än förut!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe med mamma... ha en bra dag.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: icornr

Visa din blogg på iPhone!

http://www.icornr.com/sv/registrera.php

2010-12-06 @ 11:32:12
URL: http://www.icornr.com/sv
Postat av: Ninni

Usch ja den sista tiden känns som den längsta evigheten, inte alls kul... Jag gick över 6dagar med Sigge men Alex kom prick på dagen... Men alla sa att Alex skulle nog komma tidigare eftersom jag fått så tätt mellan barnen men neee, men väntan kandes därför som en jävla evighet... Men båda mina förlossningar starta bara så där, alex hade jag sammandragningar och förvärkar i 5 veckor innan han kom så de tog jag inte som ett tecken men helt plötsligt en natt satte de igång... =) Önskar er lycka till =) Hälsningar Ninni, MaQans fruga (Emil vet vem =))

2010-12-07 @ 18:22:50
URL: http://www.ninniyesthatsme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0