Ska jag eller ska jag inte?

Godmorgon bloggen!
Sitter härmed mitt morgonkaffe och funderar på lite ditt och lite datt.
Vår lilla son ligger och sover så sött i sin vaggande babysitter :) Det är garanterat värd pengarna.

Var hos BVC igår och Hugo väger nu 4110 och är 55 cm lång :)

Fick ett samtal igår:
-Hej hur känns allt nu med bebisen och föräldralivet?? Bla bla bla...
Är du rastlös?
Du får gärna komma och jobba hos oss och dra ut på dina mammadagar för jag behöver din hjälp på jobb.
Självklart får du ta med dig Hugo hit och du bestämmer själv hur många timmar och dagar du vill jobba.
En timme den dagen...kanske två en annan...ditt val!


Så nu sitter jag och funderar på den saken. Gött att dra ut på sina dagar och tjäna mer pengar.
Samtidigt som det är skönt att bara vara hemma med Hugo. (Fast även rastlöst)

Får ta och kolla hur mycket pengar jag får om jag går ner i dagar och sedan räkna på hur många timmar i veckan jag då ska jobba för att få ihop mer cash :)
Får väl ringa försäkringskassan också och fråga hur det fungerar med den saken.
Är det ett visst antal timmar man får jobba när man är föräldraledig osv?? Någon som kanske vet?

Ajja, ska ta och fundera lite till på denna sak :)

Här är två söta videos på vår underbara son:




Kommentarer
Postat av: sofie Sjöholm Tullberg

Fram tills barnet fyllt 1 år får du ta ut 0-7 dagar men när barnet fyllt 1 år finns de regler. Du måste vara sysselsatt i samma proent som du arbetat innan du gick på mammaledigt. Dvs ta ut 5 alt jobba så att du kommer upp till det du hade. Du kan ta ut halva dagar, trefjärdedelsdagar osv. Blev kanske lite klyddigt inlägg. kram

2011-01-19 @ 10:41:26
URL: http://njuteravlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0