Hundvakt

Igår kom Jossan och Jimmy bort och lämnade deras lilla hund Aquila till oss. Dom ska iväg på mini semester så vi lovade att vara hundvakter då dom var snälla och hjälpte oss hem med våra saker från Skåne.
Aquila är en liten Basenji på 6 månader. En hund med mycket energi, men det fungerar hur bra som helst. Bättre än förväntat faktiskt.
Hon och Cesar går bra ihop och leker och kelar med varandra.

Igår var vi borta över gatan hos "grannarna" och snackade skit och hade det trevligt. Dom har en sååå söt liten Amstaff valp som låg och sov bakom Älsklingens rygg :D
Ja det var ju trevligt tills myggen kom fram och började bitas.
Fick mig ett jävla bett på foten och tån, så den svullnade upp och skon klämde när jag skulle hem. Fick mig ett par bett på benen med, så vi gick hem för att slippa bli vandrande bölder.

Idag ska vi ut ett gäng till Gunnarsö för att bada, sola och leka med hundarna.
Det är fett varmt idag och jag är blek som en snögubbe, då jag inte har hunnit eller orkat sola.
För mkt sol gör att jag mår illa. Och jag vill inte att lilla bebisen i magen ska bli för varm.
Och sen sa Barnmorskan att om man solar för mycket när man är gravid, så kan man få mörka pigment fläckar som aldrig försvinner...så jag har hållt mig undan.
Men nu känner jag att jag måste ha lite färg. Älskar ju solen egentligen och älskar att bli brun som en kladdkaka :)
Det får bli en utlandsresa för oss sen när vårt barn är så pass gammalt så att det kan få följa med.

Näpp på nu ska jag slänga på mig min nya bikini, smörja in mig med solskyddsfaktor och göra mig redo.
Ha en skön lördag gott folk.
Puss på er!






Kommentarer
Postat av: sofia

HATAR myggor, äckliga vampyr jävlar.

2010-07-03 @ 12:17:06
URL: http://jippssan.lucasarts.se/
Postat av: anna

hahaha bättre på foten än på ögonlocket;) hahah

2010-07-07 @ 18:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0