Förvirrad??

Snurrig gubbe jag har! Först var vi på BVC och vägde lilleman...halvvägs tillbaka i stan märker vi att han glömt babyväskan på BVC...knallar tillbaka på dom blixthala gatorna för att hämta den. Han går in på systemet för att köpa nån öl, glömmer ölen i kassan och får hämta dom igen. Går sedan in på Apoteket för att köpa saltlösning till lillemans näsa samt en ny nässug...halvvägs till bussen kommer han på att han glömt ÄVEN dom sakerna i kassan och får springa tillbaka :S Herre gud alltså :)
Men men lilleman hade iaf gått upp och det ärväl bra!

Min mjölk har just nu börjat sina...ska försöka amma så mkt som möjligt ändå, men som igårkväll/natt var han aldrig nöjd så för första gången fick jag känna på hur en bebis kan gråta och man vet inte vad man ska göra!
Hugo gråter ju aldrig, så det var lite jobbigt.
Men men har iaf köpt ersättning nu som jag får kombinera med amningen...testade en portion förut och han deckade som en stock...så jag har för lite mjölk att ge honom. Men men det ska vi försöka få igång igen :)

Nej nu har jag inte tid att sitta här...vi ska ta och fika för Älsklingen ska iväg nån timme strax.
Och då ska jag förbereda middag =)
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej och grattis till er fina lilla son, verkligen en helt underbar liten kille :)



Läste om de där med amningen, amning kan va jobbigt eftersom dom får så lätt magknip beroende på vad man äter, lök, kaffe, coka cola osv, han kan till och med reagera på om du dricker mjölk, så ett tips e o tänka på vad du äter.. Nackdelen med ersättning OM du vill amma är att de blir mindre tuttemjölk om du ger han de, eftersom de e han som ökar bröstmjölk genom att sutta hela tiden, oroa dig inte att du har för lite i brösten, att han skriker kan bero på tusen andra saker och att han däcka efter ersättning beror säkerligen på att han blev jättemätt och va trött efter att ha varit ledsen..

De e heller inget ovanligt att bebisar har en lite skrikperiod någongång under dygnet, Sigge hade de från klockan 15-21 VARJE DAG, jobbigt som attans men när jag sluta helt med amningen så sluta han med :/ Han va 3 månader då... Ajja jag babblar på hahaha hoppas jag kunde ge ngt bra tips iallfall, eller här kommer 1 till, trösttips, funka på mina ungar, håll han vänd mot dig i famnen, hans mage mot ditt bröst, hans arm ska liksom hänga ner under din armhåla, nappen och vagga han, eller skumpa lite i rumpan... Lycka till och njut nu av denna tid för den går FORT :)

2011-01-12 @ 06:53:05
URL: http://www.ninniyesthatsme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0