Tid hos barnmorskan.

Idag ringde jag och fick tag i en barnmorska i stan. Hon frågade när jag hade min mens sist och alla dessa frågor, och så räknade hon ut att barnet skall komma den 16:e december, precis som Jippssan räknat ut till mig på internet.
Kunde vi inte planerat detta bättre..ett barn i december, mitt i julstöket :P

Nej jag är så glad ändå, men vet att man haft kompisar som fyller år i december som tycker det är drygt. Man får typ födelsedagspresenter och julklappar på samma gång.

Nästa tisdag den 4:e maj skall jag vara hos barnmorskan för ett samtal angående kost, alkohol med mera.
Och därefter skall jag få en tid till inskrivningen :D
Känns spännande.

Det enda som är drygt just nu för mig är typ att det fortfarande är så tidigt i graviditeten så att vad som helst kan hända, och sen att jag är så himla trött hela tiden.
Sitter nästan och håller upp ögonlocken just nu liksom.
Och så jobbar man måndag-fredag 7-16, så att försöka komma upp 05.00, fem dagar i rad är rätt svårt. Jag fixar det men jag ligger också och Snoozar så jag får skynda mig vissa dagar.

Pengar har redan börjat sparas till den lilla krabaten och Älsklingen var faktiskt så himla ivrig här om dagen så att när vi var på Kappahl så köpte han en liten Body, två par varma goa strumpor och ett par söta inneskor.

Nej om jag ska försöka ta mig en dusch nu innan jag somnar här sittandes.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: sofia

"Idag ringde jag och fick tag i en barnmorska i stan. Hon frågade när jag hade min mens sist och alla dessa frågor, och så räknade hon ut att barnet skall komma den 16:e december, precis som Jippssan räknat ut till mig på internet"



Tycker bara sånt är kul att räkna ut och snart går du redan in i v 8. Helst sinnes. Och det med att fylla år i dec är ibland ganska bra, spec när man blir äldre och man kan slå ihop presenter och julklappar och få nått stort dyrare ist som man önskat sig. Hoppas allt går bra för er skull och jag ska försöka att inte göra dig/er mer förvirrande i nuläget så du slipper att titta upp vad fan en fisventil är :P Nämen ni kommer bli toppen föräldrar kan jag lova och det här fixar vi visst? Vi får ses sen så våra småttingar får träffas :) Många kramar

2010-04-27 @ 15:19:52
URL: http://jippssan.lucasarts.se/
Postat av: Anonym

Och vinnaren är..



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

2010-04-27 @ 15:53:43
Postat av: Sandra Loven

Ett stort Grattis igen! Tycker ni gör rätt med att börja spara pengar, för det är MYCKET dyrare än vad man tror;) Herregud, vad många ska ha barn NU detta året, är uppe i 10 stycken! Snusa bebisar, för det var ett tag sedan! Lycka till, det kommer du att fixa!! KRAMAR

2010-04-29 @ 12:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0