Ändrade planer...

Det här med flytt till Skåne igen har varit ett jävla projekt rent ut sagt.
Ena dagen vill man ner igen, andra dagen trivs man här.

Jag trivs dock jättebra i Oskarshamn. Här har vi lugn och ro, bor i ett bra område med bra grannar, har en trea med ett litet baby rum som bara väntar på att få inredas, tvättmaskin och tumlare i badrummet med mera.

Det som dock har lockat att flytta "hem" igen har ju varit mamma, pappa och mina vänner som fått barn (eller som ska ha) och min Sambos pappa, sambo, systrar och alla hans vänner från Eslöv som också ska ha barn eller har fått.

Det mesta har varit ordnat för flytt till Skåne igen, men igår satte vi oss ner hos våra trevliga grannar som också väntar barn och började disskutera fram och tillbaka.
Jag känner väl just nu i detta läge att jag INTE vill stressa med flytt innan barnet har kommit.
Min kära vän Sofia berättade om en tjej dom kände som bara burit ut lite bråte (inget tungt alls) när dom renoverade köket, och hon fick missfall i 6:e månaden.

Även om jag inte bär saker, flyttar eller stressar med städ, så känner jag en innre stress i magen varje gång vi tar tag i något, eftersom jag SÅ GÄRNA vill hjälpa till, men inte får eller kan. Det är en jobbig stress det med.

Så efter ett snack med min mamma och pappa (som alltid har bra svar) så bestämmde vi oss för att stanna kvar i Oskarshamn tills bebisen är född iallafall.
Jag menar, Skåne kommer ju alltid att stå kvar och vi kan flytta när barnet kommit istället.

Just nu vill man ge all tid till oss själv ändå...gå på Bio, äta ute med mera...saker som vi inte kommer att hinna göra sen... och sen vill jag att bebisen skall få en lugn och skön start i livet genom att få tid med bara oss.

Det kommer ju ändå inte finnas tid över till kompisar och spring i lägenheten i Skåne i början, så det blir bäst såhär... Bebisens hälsa kommer först!!

Och sen är det ju faktiskt INTE bara VI som ska behöva åka ner till Skåne för att vi saknar folk eller hur?? Saknar ni oss så finns det väl alltid en helg eller någon dag över för er att komma upp till oss också?
Annars är det kanske bara såhär: Vi saknar er...åker ner och hälsar på...men ni saknar inte oss och bryr er ej om att komma hit... Så varför ska vi lägga pengar på att ALLTID åka ner?

Nej så är det med den saken... kommer givetvis hålla ögon och öron öppna angående lägenheter, men kommer inte göra några förhastade slutsatser just nu...

Idag ska det inredas ett baby rum och tvättas baby kläder :D

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag tycker ni gör rätt i att göra vad som känns bäst för er och som jag sa att för mycket stress och oro kan orsaka sammadragningar och förvärkar som i sin tur kan göra att bebben kommer för tidigt och det vill man ju inte iheller. Och du har helt rätt i att vi kan komma till er också absolut för såklart saknar vi er med :) Fast helst hade jag velat ha er här men bebbens hälsa kommer först, det är ju vår blivande svärson ;) Sköt om er kram

2010-08-13 @ 19:26:03
URL: http://jippssan.lucasarts.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0