Sista natten

Sitter hemma i min ensamhet och gör inte alldeles för mycket. Älsklingen jobbar och slutar inte förrän 21 ikväll så det blir mycket ensamtid för mig denna dag.
Har jobbat nu 2 nätter och ska på den sista för denna veckan inatt. Börjar dock få huvudvärk igen BLÄ!

Fick hem ett brev av min barnmorska och det löd:

Prover som togs visar att du har lite järn i dina depåer. Därför behöver du börja äta järntabletter.
Tag en tablett varannan dag när du kommit in i graviditetsvecka 20.



Men asså vadå, kan man inte börja äta dom nu??
Det är NU jag är trött och hängig, har huvudvärk osv.

Eller menas det bara att det är EXTRA viktigt efter vecka 20 att ta dom eftersom barnet kanske tar upp mer järn från mig och så vidare?? NÅGON SOM VET??

Just nu smyger sig huvudvärken på mer och mer, och det är så jävla kasst att man bara kan ta såna piller som inte hjälper.
Panodil och alvedon hjälper inte ett skit på mig och har aldrig gjort!!
Ipren är bäst, men det får man inte ta när man är gravid.

Får försöka vila och stå ut sista natten, för sen ska jag hålla helg!! :D

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: sofia

Tänk på det jag sa, ät mycket persilja och gröna grönsaker :) pröva med det annars ring din bm hon är till för att hjälpa dig :) kram

2010-06-17 @ 16:14:56
URL: http://jippssan.lucasarts.se/
Postat av: Lottis

Hej Gumman,

Du skriver att du har huvudvark och det kan orsakas utav jarnbrist, men aven utav andra saker, som att man dricker for lite vatten och for mycket kaffe, osv.... Ga in till din narmaste halsokost butik och fraga, de brukar ha bra supplement som inte skadar barnet...Fraga dig fram och sok pa natet. Vet inte om du ater kott, men blood pudding, lingonsylt och ett glas med farskpressad apelsin juice till, gor susen... Det ar mycket jarn i bloodpuddingen och apelsin juicen, hjalper kroppen att ta upp jarnet.

Kram sa lange...

2010-06-17 @ 16:18:41
Postat av: Mia

Gillar du jordgubbar? Det innehåller massor av järn! Ring din barnmorska och fråga henne. Du kan kanske börja med järntabletterna redan nu.

2010-06-17 @ 20:28:28
Postat av: jessica

Tack alla. Ska ringa BM imorgon och kolla upp saken. Och JAA jordgubbar älskar jag så det får jag väl äta annars :)

2010-06-17 @ 21:46:08
URL: http://jessicaranta.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag fick ta järntabletter med båda barnen mellan v 12-15 så det borde du kunna men prata med bm!kram

2010-06-18 @ 15:24:05
URL: http://www.metrobloggen.se/sofiesjoholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0