Måndag igen...

Dagar...veckor...månader...allt bara knallar på och man hänger inte riktigt med. Nu är snart Januari månad slut.
Var det inte nyss Jul och nyår??

Nu på lördag blir vår älskade son redan 1 månad gammal och man ser redan hur han växer och blir större =)

Det är så kul nu för han börjar vara vaken mer och ligger och tittar runt på saker och ting och har börjat le jättemycket.
Att se ett leende från sitt barn är nog det som kan göra dagen riktigt bra. Jag kan inte själv sluta le när han ligger där i mitt knä och tittar på mig med ett smile.  Vad är du för knasig Tant och vad pratar du om?, tänker han nog haha.

Älsklingen ringde nyss och sa att han går tidigare från jobb idag så att han kan följa med till BVC.
Älsklingen har gjort 3 nya tatueringar på mig och jag är mega nöjd! Ska bygga hela mitt ben med massa olika motiv, så det ska bli kul :D
Har dock ont nu dagen efter och haltar runt lite...MEN: vill man bli fin, får man lida pin sägs det :)

Första helgen i februari ska Hugos mormor och morfar komma upp och hälsa på. Pratade med pappa igår och Cesar (vår hund) ska följa med. GUD VAD JAG SKA KELA MED HONOM!! Saknar honom så.
Dock inte att behöva springa ut med honom, eftersom Hugo tar den mesta tiden nu, och jag saknar dock inte hundhåren i lägenheten som man fick dammsuga upp 3-5 ggr om dagen :)
Men det är ändå tomt utan honom här hemma.
Jag har till och med råkat kalla Hugo för Cesar ett par gånger haha.

Vi ska fira min pappa då också som faktiskt fyller 65 år den 8:e februari.
Nu ska den gamle arbetsnarkomanen gå i pension,och vi får se hur det går haha... rastlöse gamle man :)
Han har inte haft semester sen 1994 eller något sånt tror jag att han sa.

Såå nu äntligen kanske vi kan åka till Finland någon gång och hälsa på min släkt.
Älsklingen har många gånger sagt att han vill åka dit, och det vill jag med.
Kommer tycka det är jobbigt/pinsamt att prata finska igen eftersom jag glömmer bort vissa ord och känner mig osäker. Fast jag förstår ju Finska och kan göra mig förstådd.
Pappa pratar för det mesta finska med mig men dumma jag svarar ju alltid på svenska.
Men men, en vecka där hade nog gjort att man började prata flytande igen.
Det blir ju så att man glömmer bort språket när man inte umgås med folk som pratar det.

Nej nu ska jag ta och hoppa in i duschen snabbt medans Hugo nannar så fint... Sen blir det lite frulle och mer kaffe innan vi drar till BVC.
Ha en kanon vecka...så bloggar jag mer när jag har tid och ork :)

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0