Chris Medina

Vilken kille alltså...fy vad jag har gråtit!!

Chris Medina, född 1983ChicagoIllinois, är en nordamerikansk sångare mest känd för hitlåten "What Are Words" som speglar hans liv med en hjärnskadad flickvän.

Medina släppte sin första singel "What Are Words" den 25 februari 2011, dagen efter han åkt ur musiktävlingen American Idol som topp 40 av 325 deltagare


Låten handlar om Medina och dennes flickvän Juliana som råkat ut för en bilolycka i oktober 2009 och hamnat i koma. När man meddelade att hennes liv inte skulle gå att rädda fortsatte Medina att hoppas och vaka vid hennes sida. Efter en och en halv månad vaknade så flickvännen, dock med en hjärnskada som förändrade hennes och hennes familjs liv. Medina utgav senare låten "What Are Words" vars andemening är: "... vad är ord om man inte menar dem när man säger dem? Vad vore jag för en kille om jag skulle lämna dig nu när du behöver mig som mest...?"


Här friar han till sin flickvän:



Här är en video på hans flickvän, ett år efter olyckan :(



Och här är låten han gjort till henne:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0