GÖTEBORG

I tordags var jag ute med min Sambos lillasyster och från ingenstans kom vi in på att hon och hennes kille skulle köra upp till Göteborg på fredagen.
BRA, då kan vi åka med och hälsa på min syster sa jag, och visst kunde vi det.
Kom hem där på natten och Älsklingen var fortfarande vaken så jag slängde ur mig något i stil med: Imorgon klockan 17 skall väskan vara packad för en liten resa...Vi blir hämtade här och åker iväg över helgen.

Ja, FY FASEN vad nyfiken han blev... han tjatade och tjatade med fick inte ut ett ord ur min trut :D
Faan vad taskig du är...nu kommer jag inte kunna sova...

Haha jag ÄLSKAR överraskningar :P
Så på fredagen kör vi då upp mot GBG...allt går som smort, tills vi kommer till Falkenberg.
Tanken börjar ta slut och vi försöker hitta närmsta mack.
" minuter innan sitter T och säger att vi måste hitta en snabbt för att motorn i en dieselbil blir lättare skuren i en bensinare...nåt sånt...bla bla bla om DIESEL. (vi hade hans pappas bil)
Ja han ställer sig och tankar, och jag går bort för att röka en cigg.
När T går in för att betala för tankandet, så säger han i kassan: Står det inte TDI på din bil??
- Joo, säger T
-Ja, bara så att du vet så har du tankat 70 liter bensin i en dieselbil!!!

Japp, det var 1000kr i bensin där, och vi kom inte en meter.
T ringer en tjej som han han känner i falkenberg...hon skulle precis korka upp en flaska vin, men kom för att hämta oss andra.
Så bärgningsbilen kom och hämtade T och bilen, och denna tjejej körde oss andra till falkenbergs biluthyrning, där vi fick en splitter ny Volvo S60 att köra vidare med.
BRA, nu krockar vi säkert med denna, tänkte jag.
Men vi kom fram!!
Puuuh...vilket klydd =)
men vi har haft en underbar, men alldeles för kort visit i GBG.
Älskar den staden!!!
Nu är man hemma igen och börjar jobba på sitt nya schema imorgon :)7
Mamma kommer hit ikväll för att passa Hugo medans jag arbetar för Emil har en del annat att styra med nu ett par dagar...
Nä nu tar jag mig en kopp kaffe till...
Ha en bra dag!
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0